no poo - man blir ren ändå.

nu tänkte jag berätta lite om no poo som jag sysslar med. no poo betyder egentligen no shampoo, men är även en ordlek - "inget skit" och betyder att man inte vill ha skit på kroppen/i håret/i omgivningen. Skit finns i shampoo och balsam och tvål och allt möjligt, som hudkrämer och bodylotions. deodorant innehåller till exempel aluminium som kan orsaka till bröstcancer.
så varför ska man välja att inte använda sig av sånt? jag tycker det säger sig självt att naturliga saker är bättre för båda kroppen och omgivningen, än sånt med massa kemikalier i. Istället för massa dyra hud-och hårprodukter kan man istället använda sig av t.ex. bikarbonat, äppelcidervinäger, balsam utan skit i, vatten, olika oljor, och andra saker man har i köket, som t.ex. havre, citron och avokado.
här finns en råbra nystartad svensk sida om no poo: nopoo.se. en annan bra sida där man kan köpa olika oljor, örter, hennafärger, duschsaker osv. är helenashenna.se. även lush.se har massa bra saker som är bra för veganer och no poo'are. jag har sysslat med detta i 8 månader nu och är så nöjd. alla borde prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0